Fons documental

La Fundació Comunicació Gràfica necessita, per aconseguir els seus objectius fundacionals, constituir un fons d'arxiu i documental de peces i suports de disseny gràfic i comunicació visual en qualsevol dels seus àmbits de treball.

Aquest fons, que formarà part de l'Àrea del Disseny Gràfic i la Comunicació Visual del futur Centre del Disseny de Barcelona, ho aconsegueix bàsicament a través de donacions particulars i també gràcies a convenis amb institucions o associacions que disposen de material propi.

D'altra banda, com a entitat privada i sense ànim de lucre, la FCG necessita el patrocini i mecenatge d'institucions, empreses i particulars segons les fórmules de col·laboració que s'han predeterminat per al seu òptim rendiment.

COL·LABORACIONS DE FONS DOCUMENTAL

Poden ser donants de fons documentals persones físiques o jurídiques que disposin en propietat d'algun material susceptible de constituir llegat gràfic o visual i desitgin que aquest formi part del fons de la FCG.

L'equip d'investigació de la FCG, dirigit per Patrons membres de la Comissió Delegada responsables del patrimoni, realitza una valoració i estima si el material gràfic susceptibles d'engrossir el patrimoni de l'entitat és adequat i pot ser considerat com a llegat|legat gràfic i visual.

La FCG denomina Donants a qui aporten fons a l'entitat i aquests, a canvi, obtenen alguns beneficis. Altres donants de fons, obra gràfica i documents

Beneficis per als Donants de la FCG

. Agraïments públic en la seva qualitat de Donant a través de les campanyes de RRPP que desenvolupa la FCG . Menció dels Donants a les publicacions adequades.

. Menció dels Donants en la publicacions adequades.

. Aparició en la web de la FCG.

. Informació regular sobre les activitats de la FCG.

. Desgravació fiscal.

. Possibilitat de formar part del Consell de Mecenatge a proposta de la Junta de Patrons.

Per col·laborar amb la Fundació Comunicació Gràfica en aquesta modalitad, o proposar un marc de col·laboració a nivell particular, contactar amb info@lafundacio.org