La FCG a la Festa del Grafisme

16.09.2010

Del col·leccionisme a la col·lecció
Multitaula rodona
Teatre Municipal
Diumenge, 3 d'octubre 2010, 12,30 h

Moderador:
Oscar Guayabero, curador i paradissenyador.
Participants:
Jordi Duró, membre de la Junta de ADG-FAD, dissenyador gràfic i col·leccionista.
Albert Isern, dissenyador gràfic i col·leccionista.
Jaume Pujagut, membre del col·lectiu Grrr, docent a Bau, escola superior de disseny i fanàtic del paper.

L’impuls de col·leccionar i la passió per la gràfica empeny a alguns a guardar, classificar, conservar peces gràfiques. A falta d’una col·lecció “oficial” aquests col·leccionistes han fet una feina imprescindible perquè el nostre llegat gràfic. La varietat i diversitat de criteris són una riquesa que cal aprofitar.

Però si volem “normalitzar” el disseny gràfic cal comptar amb una col·lecció publica que doni resposta a l’ingent patrimoni gràfic del nostre país. El futur museu del Disseny haurà de ser capaç de recollir aquest ventall i alhora establir uns criteris clars per tal de construir una col·lecció polièdrica però coherent.

Com a transició entre la col·lecció particular i la col·lecció pública hi ha el treball que la Fundació Comunicació Gràfica porta fent de fa uns anys. Es de fet un laboratori per trobar formules que ens ajudin a generar finalment la col·lecció permanent del disseny gràfic del nostre disseny.

Tanmateix, tots podem ser col·leccionistes i potser uns pocs consells ens animaran a fer-ho.